Hello World

Det här är det första inlägget på bloggen. Det är här jag förkunnar mina förhoppningar med bloggen och mina skäl att starta den. Jag berättar lite om vem jag är, kanske ber jag om ursäkt för att mitt språkbruk inte är perfekt, och sedan säger jag att jag är felbar och mottaglig för kritik och att jag så klart har all respekt för folk som inte tycker som jag. Jag kanske lutar lite åt vänster, eller åt höger. Fast det heter ju inte höger längre, så om jag lutar dit säger jag nog att jag har borgerliga drag. Framförallt understryker jag dock hur jag saknar koppling till något politiskt parti och egentligen tycker det där med höger och vänster är lite överspelat. Jag säger något om hur det här borde vara en fördel eftersom det är något suspekt med folk som bygger sina åsikter på vad de läst hos historiens största tänkare istället för att bara hämta sin världsbild från sina föräldrar. Nu har jag kommit till slutet på det första inlägget, och eftersom jag inte kommer på något mer att säga upprepar jag bara en vag förhoppning om att folk i mitt Facebook-flöde som utsätts för länkar till mina analfabeta icke-analyser av min efterblivna världsbild ska uppskatta vad jag skriver. Utropstecken!

Om sex månader kommer bloggen ha sju inlägg. Två av dem kommer bara innehålla en ursäkt om att jag inte bloggat oftare. Om ett år tackar jag alla läsare som ”varit med på resan” och lägger ner skiten. Nåväl, det ligger i framtiden, så låt oss börja:

Välkommen till Den spontana världsordningen. Den kommer bli skitbra. Jag startade den för att omvärlden ska kunna ta del av mina briljanta och genialiska idéer. Ni behöver inte tacka mig. Ni ska skita i vem jag är, jag betraktar min behärskning av det svenska språket som överlägset de flesta professionella författares, även om det inte säger mycket, och jag publicerar inget jag inte tror på. Jag är liberal. I söndags röstade jag på Liberala partiet, men jag är inte medlem i något parti och jag skulle kunna tänka mig att rösta på något av riksdagspartierna i framtiden om de inte vore så jävla dåliga. Varför jag tycker de är dåliga kommer ni kunna läsa om i framtida inlägg på den här bloggen. Spoiler: De är för vänster.

Den här bloggen kommer bli skitbra! Läs den för fan.

En reaktion på ”Hello World

Kommentera

